Hopp til hovedinnhold

MobilLager 2.0

Effektiviserad lagerhantering med MobilLager 2.0

Effektivisera din lagerhantering med MobilLager 2.0 och sänk dina kostnader samtidigt som kvaliteten och kundservicen förbättras.

Med funktioner som inventering, godsmottagning, märkning och plockning får du med MobilLager 2.0 en handdatorlösning som gör att du enkelt kan effektivisera din lagerhantering. Det går inte bara fortare, det blir också färre fel.

Det mobila gränssnittet ger dig full kontroll via en handdator och du har alltid tillgång till uppdaterad lagerinformation.

Varför ska du välja vår lösning?

Effektiv och säker plock
Du får dina plockupppdrag direkt i enheten. Med scannern plockar du din order och klarmarkerar när du är färdig. Detta minskar risken för felplock och effektiviserar arbetet.

Enkel inventering
Skicka ut inventeringsuppdrag samt inventera dina produker och uppdatera antal enkelt i handenheten. Du sparar tid och har bättre kontroll över lagersaldot.

Smidiga leveranser
När dina varor ankommer till lagret kan du leverera in produkterna med din handdator. Du kan även märka upp gods vid mottagningen för intern spårbarhet.

Fisk Idag fick effektivare lagerrutiner

Vi på Cloud Connection har hjälpt Fisk Idag med att förbättra sina flöden i Visma Business. Det har vi gjort genom att implementera SPÅRA och det integrerade digitala plocksystemet MobilLager 2.0.

Nu rapporteras all fiskförädling till Havs- och Vattenmyndigheten automatiskt samtidigt som lager- och produktionsprocesserna har digitaliserats och effektiviserats.

Se vår film där Fisk Idag berättar mer om sin lösning.

Med det gamla systemet var vi 11 personer på packavdelningen. Just idag är vi 3 personer, men oftast ligger vi på runt 5 packare. Det är en jättestor skillnad för oss.
Vincent Vanyurick

Platschef på Fisk Idag

MobilLager 2.0 Dashboard

Med MobilLagers dashboard får du en tydlig överblick med staplar och diagram över vilka inköpsordrar och försäljningsordrar som ligger öppna kontra slutförda.

Din lagerpersonal ser med enkelhet vilka in- och utleveranser de ska hantera under dagen och kan läsa information om produkternas lagerplatser och partier.

Funktionalitet i MobilLager 2.0

MobilLager 2.0 är vårt egenutvecklade system där vi har full möjlighet att anpassa och utöka funktionaliteten efter dina specifika behov. Nedan ingår alltid i vår standardlösning:

Inleveranser
Med hjälp av Androidbaserad hårdvara scannar du enkelt av inkommande gods och väljer lagerplats. Ditt affärssystem och lagersaldo uppdateras i realtid.

Utleveranser
Skapa dina egna plockordrar eller skicka ut dem till handdatorn från ditt affärssystem, scanna av produkterna och packa. Då ser du enkelt till att lagersaldot alltid är rätt och att dina kunder får rätt produkter.

Inventering
Med bara några få knapptryck kan du enkelt inventera eller justera ditt lagersaldo för att säkerställa att du säljer vad du faktiskt kan leverera till dina kunder.

Administrationsgränssnitt
Via ett webgränssnitt får du full kontroll över dina enheter och användare. Du kan i realtid se vad dina användare gör på sina enheter samt ha koll på om något är fel med enheterna.

Förutsättningar

MobilLager 2.0 är ett WMS-system som är oberoende av vilket affärssystem du har idag. Självklart hjälper vi dig gärna med ett nytt affärssystem från Visma om du skulle behöva det, men om du gärna sitter kvar i befintligt system kan vi titta på möjligheten att integrera det med MobilLager 2.0.

Nyfiken på MobillLager 2.0? Fyll i formuläret så tar jag kontakt med dig

Johannes Halvarsson

Säljare, Göteborg

Läs mer om våra andra lösningar vi kan hjälpa dig med