Hopp til hovedinnhold

Lager & logistik för e-handel

Vi har integrerat Visma med många olika e-handelsplattformar samt diverse betallösningar.

Modern e-handel präglas av tuff konkurrens och tillväxt. Strävar man efter att bli en framgångsrik e-handlare är effektiv logistik en av de viktigaste faktorerna.

En välfungerande och effektiv e-handel handlar inte bara om webbshopen, utan förutsätter att hela logistikflödet fungerar bra. Din webbshop är alltså bara en del i hela flödet för orderhantering. För att lyckas med e-handel behöver du ha koll på alla system i flödet, och på hur orderhanteringen kan hanteras på ett så effektivt och lönsamt sätt som möjligt. Hos Cloud Connection hjälper vi dig att hitta de bästa digitala lösningarna för er lagerhantering och logistik.

Inköp och lager i e-handel

Effektiva inköpsrutiner, optimerad logistik- och lagerhantering samt en effektiv process för utleverans är alla lika viktiga delar i e-handel. Att få dessa aspekter att samverka och fungera tillsammans kräver välsmorda integrationer mellan systemen.

Idag har många affärssystem stöd för smart lagerhantering direkt i standardprodukten, men vissa e-handlare väljer att dra nytta av ett separat system för lager och logistik. Oavsett om man arbetar direkt i affärssystemet eller med ett externt system för lagerhantering är det viktigt att ha en integrerad lösning för hela kedjan.

Integrationer

Om affärssystemet och e-handeln inte är integrerade blir situationen snabbt ohållbar vid större volymer eller ett högt orderflöde. Utan välfungerande integrationer är det svårt att erbjuda en god kundupplevelse och snabba leveranser. För att kunden ska kunna se orderhistorik, få uppdateringar om lagerstatus och leveranstider eller kunna spåra sin beställning krävs integrationer mellan alla system i kedjan.

Moderna affärssystem som Visma.net har goda integrationsmöjligheter, vilka gör ditt jobb enklare genom att eliminera mycket av manuell handpåläggning. Du kan helt enkelt hantera din ökade ordervolym och ett växande sortiment.

Våra integrationer för e-handel och lagerhantering

Vi på Cloud Connection har byggt integrationer för många affärssystem och e-handelsplattformar, som WooCommerce, Magento, Askås, Prestashop, Starweb och Nordisk e-handel. Vi har även kopplat samman systemen med betallösningar som Klarna, PayPal, PayEx, Nets och Svea Finans, samt med system för transportadministration som nShift.

Hör av dig till oss om du inte hittar din webbshop eller betallösning i ovan lista.

Önskar du en kostnadsfri demo om lager & logistik för e-handel?

Logistik för hållbar e-handel

Hållbar e-handel handlar till stor del om att packa och leverera med hänsyn till miljöpåverkan. Många gånger förpackas varor i mycket emballage och i kartonger som är alldeles för stora. Eftersom e-handel är en bransch som växer snabbt behöver företag ha strategier för att skapa en hållbar e-handel. Sedan 2020 finns bland annat branschorganisationen Hållbar E-handel med just detta syfte.

Kundupplevelse och lojalitet

För en e-handelsbutik är kundupplevelsen precis lika viktig som för en fysisk butik. En bra kundupplevelse skapar lojalitet och förvandlar besökare till kunder. För att ge en positiv kundupplevelse behöver en e-handel:

  • Snabba leveranstider.
  • Tilltalande och tydlig design.
  • Tydliga produktbeskrivningar.
  • Enkel utcheckning.
  • Enkel retur och återbetalning.

Detta kan du uppnå med rätt systemstöd och integrationer, med automatiserade flöden och effektiva processer.

Ökad försäljning och långsiktig tillväxt

Låt systemen hjälpa dig att effektivisera dina flöden så att du kan fokusera på saker som kundupplevelser och andra viktiga delar i er strategi.

Behöver du hjälp med din e-handel och lagerhantering? Fyll i formuläret så tar jag kontakt med dig

Johannes Halvarsson

Försäljningschef, Sverige

010-173 61 02

Läs mer om våra andra lösningar vi kan hjälpa dig med