Hopp til hovedinnhold

Viametrics optimerar sin Visma Net-lösning med CloudCare

När vardagen kräver precision och effektivitet behövs rätt stöd. För Viametrics blev Cloud Connection och CloudCare-avtalet lösningen som skapade trygghet, tid och kontroll i det dagliga arbetet.

“Det är som att ha en livlina när vi behöver det”

Viametrics är ett svenskt teknikföretag som räknar människor – bokstavligen. Med egenutvecklad mjukvara och sensorer som till utseendet påminner om brandvarnare levererar de data och insikter som hjälper företag att förstå kundbeteende och fatta bättre beslut.

Viametrics är experter på insikter, men när det gäller affärssystemet Visma Net, är det skönt att ha någon att luta sig mot.

Visma Net är ett kraftfullt system, men också komplext. Det är inget man vill prova sig fram i.
Katarina Kozakowska

CFO på Viametrics

Därför blev CloudCare-avtalet med Cloud Connection en viktig vändpunkt. Det ger tillgång till snabba svar, experthjälp och en trygg hand när det behövs.

– "Det känns som att ha en livlina. Vi får hjälp med både små och stora behov utan att det blir en stor sak – eller en extra faktura varje gång. Det bidrar till effektivitet och skapar trygghet", säger hon.

En extra bonus har varit Cloud Tips – korta, konkreta råd och uppdateringar direkt i inkorgen.

– "Cloud Tips är jättebra. Man får påminnelser och nya funktioner förklarade på ett enkelt och snabbt sätt – det hjälper oss att hänga med i utvecklingen", säger hon.

Istället för att lägga tid på felsökning eller tveka inför nästa steg, kan Viametrics lösa utmaningar direkt och fokusera på det som verkligen betyder något.

Man vill göra rätt från början. Då är det otroligt värdefullt att ha experter tillgängliga. Det skapar lugn och sparar oss tid så att vi kan fokusera på vår kärnverksamhet.
Katarina Kozakowska

CFO på Viametrics

Trots egna integrationer och ett lagersystem har Viametrics hittat ett bra flöde i Visma Net – och särskilt en funktion sticker ut:

– "Schemaläggningar är en favorit. Den medför regelbundna systematiska utföranden av viktiga rutiner och är en riktig tidsbesparare", säger hon.

Kärnan i avtalet är trygghet och förutsägbarhet:

  • Stöd från personer som kan systemet
  • Inga överraskningar på fakturan
  • Mer tid för analys och beslut
  • En enklare vardag för ekonomiavdelningen

– "När systemet fungerar smidigt och vi vet att vi får snabb och professionell hjälp om något kör fast, då kan vi jobba riktigt effektivt. Jag rekommenderar verkligen det här upplägget", avslutar hon.

Nyfiken på hur våra lösningar kan passa din verksamhet? Hör av dig idag för ett förutsättningslöst möte!

Tobias Looft

Marknadskoordinator, Stockholm