Hopp til hovedinnhold

MobilLager 2.0

Effektivisera lagerhanteringen med vår handdator och användarvänliga mjukvara med funktioner som plock och pack, inventering, godsmottagning och märkning.

MobilLager 2.0: en effektiv handdator för lager med plocksystem

Med MobilLager 2.0 kan du sänka kostnaderna genom effektiviserad lagerhantering och samtidigt förbättra kvaliteten samt kundservicen.


Få en handdator för lager med inbyggda funktioner såsom godsmottagning, inventering, märkning och plocksystem med MobilLager 2.0. Med automatisk lagerhantering kan du enkelt effektivisera vardagen så att det inte bara går fortare – det blir också färre fel.

Det lättillgängliga gränssnittet ger dig full kontroll över lagret och du har alltid tillgång till uppdaterad lagerinformation.

Få full kontroll på ditt lager med vår handdator

Förenkla din vardag med vår handdator

Nyfiken på hur MobilLager 2.0 funkar för din verksamhet?

Varför ska du välja vår lösning?

Effektiv och säker plock

Du får dina plockupppdrag direkt i handdatorn. Med scannern plockar du din order och klarmarkerar när du är färdig. Detta minskar risken för felplock och effektiviserar arbetet.

Enkel inventering

Skicka ut inventeringsuppdrag och inventera dina produkter. Uppdatera antal direkt i handenheten. Du sparar tid och får bättre kontroll över lagersaldot.

Smidiga leveranser

När dina varor ankommer till lagret kan du leverera in produkterna med din handdator. Du kan även märka upp gods vid mottagningen för intern spårbarhet.

Fisk Idag fick effektivare lagerrutiner

Vi på Cloud Connection har hjälpt Fisk Idag med att förbättra sina flöden i Visma Business. Det har vi gjort genom att implementera SPÅRA och det integrerade digitala plocksystemet.

Nu rapporteras all fiskförädling till Havs- och vattenmyndigheten automatiskt samtidigt som lager- och produktionsprocesserna har digitaliserats och effektiviserats.

Läs mer i vårt kundcase om Fisk idag.

Med det gamla systemet var vi elva personer på packavdelningen. Just idag är vi tre, men oftast ligger vi på runt fem packare. Det är en jättestor skillnad för oss.
Vincent Vanyurick

Platschef på Fisk Idag

MobilLager 2.0 Dashboard

Med handdatorns dashboard får du en tydlig överblick över lagerhanteringen, med staplar och diagram över vilka inköpsordrar och försäljningsordrar som ligger öppna eller slutförda.

Din lagerpersonal ser enkelt vilka in- och utleveranser de ska hantera under dagen och kan läsa information om produkternas lagerplatser och partier.

Funktionalitet i MobilLager 2.0

MobilLager 2.0 är vårt egenutvecklade system där vi har full möjlighet att anpassa och utöka funktionaliteten efter dina specifika behov. Följande funktioner ingår alltid i vår standardlösning:

Inleveranser

Med hjälp av Androidbaserad hårdvara scannar du enkelt av inkommande gods och väljer lagerplats. Ditt affärssystem och lagersaldo uppdateras i realtid.

Utleveranser

Skapa dina egna plockordrar eller skicka ut dem till handdatorn från ditt affärssystem, scanna av produkterna och packa. Du ser enkelt till att lagersaldot alltid är rätt och att dina kunder får rätt produkter.

Inventering

Med bara några få knapptryck kan du enkelt inventera eller justera ditt lagersaldo för att säkerställa att du säljer vad du faktiskt kan leverera till dina kunder.

Administrationsgränssnitt

Via ett webgränssnitt får du full kontroll över dina enheter och användare. Du kan i realtid se vad dina användare gör på sina enheter samt ha koll på om något är fel med enheterna.

Förutsättningar

MobilLager 2.0 är ett WMS-system som är oberoende av vilket affärssystem du har idag. Självklart hjälper vi dig gärna med ett nytt affärssystem från Visma om du skulle behöva det, men om du gärna sitter kvar i befintligt system kan vi titta på möjligheten att integrera det med MobilLager 2.0.

Önskar du en kostnadsfri demo i MobilLager 2.0? Fyll i formuläret så tar jag kontakt med dig!

Johannes Halvarsson

Försäljningschef, Sverige