Hopp til hovedinnhold

Fördelar med ett CRM-system i molnet

2009 lanserade SuperOffice CRM i molnet, SuperOffice Online. Idag väljer 99% av alla nya SuperOffice-kunder CRM i molnet, och det finns många goda skäl till varför. Vi delar med oss av de fyra viktigaste fördelarna med SuperOffice Online och berättar hur du kan komma upp i molnet!

Molntjänster är framtiden och om du ännu inte har funderat på om SuperOffice Online är rätt för ditt företag rekommenderar vi att du gör det nu. Allt fler lösningar som CRM är integrerat med, eller är beroende av, levereras idag som molntjänster. Exempel på detta är Office365, ERP-lösningar samt service- och avvikelsesystem. Dessa system uppdateras löpande och nya funktioner släpps kontinuerligt. Detta ställer därför större krav på att CRM-lösningen uppdateras oftare än vad som tidigare gjorts för att kunna dra nytta av förändringar som sker i andra lösningar. Nedan listar vi fördelarna med SuperOffice Online.

1. Alltid uppgraderat till senaste version

I molnet är du som kund alltid uppdaterad med den senaste versionen av systemet. Var tredje vecka släpps en ny version med korrigeringar, förbättringar och/eller ny funktionalitet. Det gör att ett system i molnet är den bästa försäkringen för att ha en väl fungerande lösning med snabb tillgång till de senaste funktionerna. Alla uppgraderingar sker automatiskt, utan att användarna behöver göra något, och det är inga kostnader förknippade med det. Du slipper därmed kontinuerliga uppgraderingar och efterföljande konsultarbete.

2. Hög säkerhet och pålitlig drift

SuperOffice tar hand om säkerhet och drift enligt ISO-standarder och deras ledningssystem för informationssäkerhet ser till att alla händelser som inträffar i SuperOffice Online hanteras enligt strikta definierade rutiner. Du kan också vara säker på att SuperOffice i molnet är pålitligt och alltid finns tillgängligt när du loggar in.

3. Kompatibilitet

Alla SuperOffice molnkunder har tillgång till SuperOffice Appstore, där de enkelt kan köpa ny funktionalitet. Härifrån kan du prenumerera på ett antal appar för att effektivisera din egen användning av ditt CRM-system. Lösningarna är "Plug & Play" och kräver inga tekniska kunskaper för att installeras. Lösningar du tidigare har betalat för att både installera och underhålla ingår då i tjänsten du prenumererar på.

Appleverantörerna känner till SuperOffice väl och apparna är därför fullt kompatibla och optimerade. Cloud Connection har tre appar tillgängliga för nedladdning i SuperOffice Appstore, samtidigt som vi ständigt arbetar med att utöka appfamiljen ytterligare. Med appen SendSMS kan du skicka textmeddelanden direkt från SuperOffice och arkivera dem som aktiviteter på projekt och vid försäljning. Med appen FindProspects kan du söka efter företag och privatpersoner i Norden, och importera dessa automatiskt till SuperOffice. Verified for SuperOffice-appen säkerställer goda signeringsupplevelser; dina kunder kan enkelt, snabbt och säkert signera avtal och dokument direkt från sin mobiltelefon.

4. Användarvänlighet – användarplaner för alla

SuperOffice i molnet är tillgängligt var du än är. Vare sig du är på jobbet, ditt hemmakontor eller i din stuga, har du tillgång till SuperOffice så länge du har internet. När du väljer SuperOffice Online kan du mixa och matcha kombinationer av användarplaner anpassade efter arbetsuppgifterna för de anställda i ditt företag, och endast prenumerera på de funktioner du faktiskt använder. Värt att notera är också att användarplanerna i molnet innehåller flera funktioner som kunder tidigare fick betala sina egna licenser för. Exempel på detta är Quote (citathantering) och Mobile CRM (mobil).

Undrar du hur du kan flytta ditt SuperOffice till molnet?

Cloud Connection har hjälpt över 500 kunder att flytta till molnet och har därmed etablerat en solid process för detta arbete. Kortfattat består processen av följande punkter:

Förberedelse

Vi tillhandahåller export av databas, dokument och andra nödvändiga filer för överföring till SuperOffice Online.

Migrationsarbete

Uppsättning av användarplaner och åtkomster. Överföring av databas, dokument och eventuell serviceinstallation. Rent praktiskt innebär det att SuperOffice flyttas från din lokala server till molntjänsten som drivs av SuperOffice.

Uppföljningsarbete och dokumentation

Inaktivering av tidigare lösning. Inställning av kalendersynkronisering och andra tredjepartsprogram. Hjälp med att logga in och komma igång.

Är du redo att ta din CRM-plattform till molnet? Det är bara att ringa!