Hopp til hovedinnhold

Nytt CRM? Det här bör du titta efter hos leverantören

Rädd för att välja fel CRM-leverantör? Då är den här artikeln för dig.

Är du redo för en förändring och letar efter ett nytt CRM? Rädslan för att välja fel leverantör kan ofta vara ett hinder, även när du egentligen redan har bestämt dig.

När du ska köpa ett system som förändrar hur organisationen arbetar är det riskabelt att ta fel beslut. Alla leverantörer är inte skapade lika.

Den här artikeln är för dig som vill veta vad som kännetecknar en bra CRM-leverantör. Och, med risk för att vara lite självrefererande, hur Cloud Connection arbetar för att ge dig den bästa möjliga upplevelsen.

Ett CRM-projekt är trots allt inte bara ett köp. Det är starten på ett samarbete.

Hur får du ut mest av ditt nya CRM?

Det första en bra leverantör måste göra är att identifiera vilka rutiner ni behöver lägga om. Ett CRM-system kan inte bara köpas rakt ur lådan och förväntas skapa värde. Det måste integreras i era arbetssätt, så att det faktiskt används på rätt sätt.

Även om vissa drar sig för workshops och utbildning i förväg är det något som ger exponentiell ROI. Fråga leverantören hur de arbetar med att integrera systemet – inte bara med annan programvara, utan med själva sättet ni jobbar på.

Uppföljning efter onboarding

Många ser leverantören som en ren teknologileverantör, men egentligen säljer de lika mycket trygghet. Välj en leverantör som inte lämnar dig åt dig själv så fort CRM-systemet är på plats.

Det är vanligt att användningen av CRM växer efter hand som du blir mer bekväm med det och att fler avdelningar bjuds in. Ibland behöver du hjälp med att ta i bruk nya funktioner eller bara lösa ett tekniskt problem

Då är det värdefullt att ha en rådgivare som känner dig – inte att hänvisas till en generell supportlinje.

Ett dedikerat CSM-team

På Cloud Connection satsar vi stort på kundservice genom vårt CloudCare-avtal. Du får ett dedikerat team av Customer Success Managers som du kan ringa när som helst mellan 08.00 och 16.00. Du har också en fast rådgivare för mer omfattande stöd.

Vi erbjuder årliga statusmöten för att säkerställa att samarbetet fungerar bra och kan hjälpa dig genom att föreslå kurser eller konsulttjänster vid behov.

Fokuset på fortsatt stöd långt in i samarbetet är något som gör Cloud Connection unikt, och troligen en av de viktigaste anledningarna till att våra kunder väljer oss.

Om du sitter med en rädsla för att välja fel är det alltså en rädsla vi har arbetat hårt för att adressera – så att du kan känna dig helt trygg.

Vill du veta mer? Hör av dig!

Johannes Halvarsson

Försäljningschef, Sverige